pátek 24. října 2008

Esimene nädalal sees Tartu




Název je pokus o překlad dle estosko-anglického slovníku, český nenalezen, jen pár slov kdesi....
Takže co napsat. Jsem tu teprve pár dní, ale připadám si, jak bych tu byla už strašně dlouho...V neděli jsem se ubytovala v hostelu TORNI, kde jsem vyhála pokoj sama pro sebe...bájo:) Vedle bydlely 2 španělky z kurzu...Studentské hostely jsou tu divný. Nějaknevim jak tady teda žije kolej,ale mně přijde,že sterilnější prostředí jsem asi ještě neviděla...ale co není to moje věc, na těch pár týdnů jsem se s tim smířila...
Snídali jsme v báječné místní KOHVIK, je jako z dob minulých:) Jen mi nějak nešel pod nos zavináč v čemsi k snídani a nasládlej chleba, ale zjistila jsem, že tu jinj nemaj...takže jakože smůla...Poté následovaly úmorné hodiny naplněné přednáškami od rána dopěi odpoledne minimálně, člověk by se z toho asi přeseděl,ale už je to pryč a já vlastně o tm kurzu nechci vůbec mluvit, je to za mnou (už jen certifikát a 7,5 kreditosů...), kdo ví jak mi bylo v Dánsku tak si to asi dovede představit...
Obídky jsme páchali v místí ,,menze".Pro představu: tak trochu bufet řízlý s jídelnou (viz ,,mušárna" Benešov)...za pulem 2 podivné osoby (usměvavé:), za nimi totálně nestozumitelný výběr jídel, 2 polívky a asi 5 hlavních jídel v cenách kol. 40-50EEK (x2=CZK). Ale jako jo, vaří tu dobře a mají tu luxusní desertíky - želéové cosi všemožných příchutí...
Večeře kvalitní, pokaždé jsem se napucla jak otesánek, to se s Dánskem fakt nedá srovnat + brali vážně to, že jsme zaplatili 500Eur a v ceně je dlábo...
Místní fakulta či jak to nazvat je betonová věc, ve které se pravidelně motám jak vítr v bedně, to se prostě nedá. Nejlepší na ní je, že pokud se člověk pohybuje v hlavních částech vypadá opravdu kvalitně, ale pokud zalese kamsi do útrob je to o strachu, že to brzo spadne, nebo že tu žijou nějaký divný věcy minimálně....




Taky se mi podařilo víceméně úspěšně objevit nějaké místní podniky vhodné k zamyšlení :) a testnouti nějaká místní piva... :)
Ještě, že jsme pak vyrazili na field trip na místo s kouzelným názvem Järvsälje...

Žádné komentáře: